Keleten a helyzet – az újságírók véleménye a médiaszabadság helyzetéről
A Mérték Médiaelemző Műhely a korábbi évekhez hasonlóan 2016 januárjában is felmérte, hogy a médiában dolgozók hogyan vélekednek a sajtószabadság...
A Mérték Médiaelemző Műhely a korábbi évekhez hasonlóan 2016 januárjában is felmérte, hogy a médiában dolgozók hogyan vélekednek a sajtószabadság...
Vajon azt a rádiót hallgathatja a pesti polgár, amit a verseny és a minőség elébe tesz? Vagy belenyúl a politika...
Alig lehet tudni valamit annak a felvásárlásnak a hátteréről amellyel az Antenna Hungária lényegében belépett a tartalomgyártás piacára. Az állami...
Hazug sajtó? Újságírónak lenni nem könnyű mostanában. Donald Trump a kampányrendezvényein azzal viccelődik, hogy végül is nem ölne újságírót, az...
A TV2 alighanem bőségesen jut közpénzekhez az elkövetkező időszakban, de az elmúlt két évben sem kellett sajnálni. Az állami hirdetőknek...
A Mérték eddig is rendszeresen foglalkozott a médiaműveltség hazai helyzetével, az ezen a területen szükséges állami szerepvállalás felelősségével. Most az...
A Mérték kezdeményezésére a Médiatanács megvizsgálta “A magyar reformok működnek!” kampány televíziós szpotjait. Az első sajtóhírekből kiderült, hogy a szpotokat...
A Mérték minden évben háttérinterjúkat készít újságírókkal az úgynevezett lágy cenzúra jelenségéről készített éves jelentéséhez. A friss interjúk a Simicska-Orbán...
El tudjuk képzelni az életet internet, mobiltelefon és kereskedelmi tévék, rádiók nélkül? Persze hogy nem. Az Alaptörvény átírásával és a...
A gyűlöletkampány a menekültválság kezelésének egyik lehetséges kommunikációs stratégiája. A német Willkommenskultur egy másik stratégia. Vajon mindkettő elhibázott? Polyák Gábor...
A médiatörvény tiltja a választási kampányidőszakon kívül a kormányzatot népszerűsítő kommunikációt a rádiókban és a televíziókban. A propagandaeszközök használatának jogszerűségét,...
A 2015 évi médiapiaci történéseket összegezve egy tanulságot mindenképp levonhatunk: az egész rendszer sokkal átláthatóbbá vált, ma már bárki sokkal...
A Mérték régóta próbálja megtudni, hogy mi történik az MTVA háza táján, hiszen rengeteg közpénzt költ el az intézmény teljesen...
A bréking nyúz szituációk számtalan “aknát” rejtenek az újságírók számára, miközben a pontos és hiteles információ valójában ilyenkor aztán tényleg...
Úgy tűnik, Európa pánikba esett. Egyre jobban frusztrálja, hogy képtelen a nagy amerikai újmédia-vállalkozásokkal szemben bármi versenyképeset kitermelni. Pótolja-e a...
Nekünk is volt egy kisebb csörténk a TV2-vel, de végül nem lett belőle per. A csatornánál az verte ki a...
A TV2 lassan filmet forgathatna saját magáról. Annyi fordulat történt a napokban a cég körül, hogy azt még egy forgatókönyvíró...
Az MTVA még mindig sötét ló a magyar médiarendszerben, sőt, egyre több pénz megy a közszolgálatinak csúfolt állami médiába. A...
“A magyar reformok működnek!” kampányban megjelenő televíziós hirdetések álláspontunk szerint olyan politikai reklámok, amelyek közzétételét a törvény tiltja. Elmagyarázzuk a...
Elég nagy a zavar a magyar médiában, hogy mikor melyik szót használja a sajtó a Magyarországra érkezőkre. Pedig egy kis...