EU-kép a magyar médiában
Nem leszünk gyarmat, tiszteletet a magyaroknak, szabaságharc Brüsszellel szemben. Ehhez hasonló jól ismert szlogenek fémjelzik a magyar belpolitika Európai Unióval...
Nem leszünk gyarmat, tiszteletet a magyaroknak, szabaságharc Brüsszellel szemben. Ehhez hasonló jól ismert szlogenek fémjelzik a magyar belpolitika Európai Unióval...
Neelie Kroes médiáért felelős európai bizottsági biztosként még egyszer összefoglalta a magyar médiahelyzet problémáit, és ezt Gulyás Gergely nem hagyta...
Megjelent a Mérték eddigi kutatásait, valamint a Fidesz médiapolitikájának jellemzőit összefoglaló kötet, Foglyul ejtett média címmel. A könyv nyitótanulmánya Polyák...
Egy, a napokban nyilvánosságra került szexuális zaklatásos ügy a média szempontjából is nagyon sok kérdést vet fel. Urbán Ágnes írása....
Pillanatképek a Media Literacy aktuális kérdéseiről szóló május végi párizsi konferenciáról. Hol és hova tartunk a médiaműveltség fejlesztésében? Nagy Kriszta...
A reklámadó terve és elfogadása napok óta izgalomban tartja a magyar médiát és így a közvéleményt is. Az Országgyűlés megszavazta...
Legutóbb a Fidesz-kormány előző ciklusának kezdetén volt ennyire a figyelem középpontjában a média. Lázár otromba rombolása, a Fidesz belső harcainak...
Hamarosan új kézikönyv jelenik meg az integrált tartalomfejlesztésről. A kiszivárgott részletek alapján Magyarországon hiánypótló műről van szó, amely végre fontos...
Az elmúlt napokban teljesen váratlanul a média és a sajtószabadság ügye került ismét a közélet középpontjába. Amíg a médiatörvények elfogadásakor,...
Lényegében visszhangtalan maradt annak a nemzetközi választottbírósági eljárásnak a lezárása, amit a Sláger Rádió tulajdonosai indítottak a magyar állam ellen...
Forradalmi döntés, az internet vége, szólásszabadság vs. privacy. Ilyen és ehhez hasonló szalagcímekkel jelentek meg írások a luxemburgi székhelyű Európai...
A szélsőséges, kirekesztő, emberi méltóságot nem tisztelő beszéd állandó problémaforrás. Nemcsak a hétköznapok valóságában köszön vissza, de az áprilisi országgyűlési...
A szabályozási környezet piaci hatásairól, az országos kereskedelmi televíziók műsordíj-igényéről, az over-the-top szolgáltatások megjelenéséről és a kis kábeszolgáltatók sajátos piaci...
A Ténytár és a Mérték Médiaelemző Műhely közös kezdeményezésének célja a kirekesztés és a diszkrimináció elleni fellépés. A kirekesztés a...
A Mérték újra, immár negyedszer is megvizsgálta a Médiatanács rádiós pályáztatási gyakorlatát. A vizsgált időszakban a korábbiakhoz képest még nagyobb...
A választók általában valami mellett vagy valami ellen szavaznak, de a 2014-es magyarországi parlamenti választáson szinte lehetetlen feladat elé állítják...
A Kúria jogsértőnek minősítette a kormány TV2-n sugárzott „Magyarország jobban teljesít” kampányhirdetését. A döntés azonban nyitva hagyja a kormányzati hirdetések...
A Mérték Médiaelemző Műhely már korábban is jelentetett meg adatokat az állami reklámköltés szerkezetéről, ezúttal minden eddiginél átfogóbb elemzéssel jelentkezünk....
Már jócskán benne vagyunk a 2014-es parlamenti választási kampányban. A választási eljárás egészével azonban a kampányidőszak szabályai is jelentősen megváltoztak,...
A Google, a Facebook és más vállalatbirodalmak elszívják a bevételt a médiacégektől, mint ahogy erre egy, a közelmúltban megjelent magyarországi...