Szúrópróba 7. – Kampányhíradózás
Egyoldalú tájékoztatás és egyetlen üzenet minél egyértelműbb és hangosabb megfogalmazása érdekében szinte egyetlen téma köré szerkesztette az állami média a...
Egyoldalú tájékoztatás és egyetlen üzenet minél egyértelműbb és hangosabb megfogalmazása érdekében szinte egyetlen téma köré szerkesztette az állami média a...
A Népszabadság bezárása és Mészáros Lőrinc médiamágnássá válása a magyar médiapolitika eddigi legcinikusabb húzása volt. Az elmúlt éveket jellemezte egyfajta...
Közvéleménygyártás a híradókban A DRI (Democracy Reporting International) és a Mérték együttműködésének eredményeként tartalomelemzés módszerével vizsgáltuk a menekültügy/népszavazás témakörének bemutatását...
Régóta terjed, hogy Mészáros Lőrinc, a miniszterelnök barátja az ország egyik legnagyobb médiavállalatának tulajdonosa lesz, mert megvásárolja a Mediaworks kiadót....
Nem kérdés, hogy a magyar közéletet a népszavazási kampány uralta az elmúlt időszakban, már most rengeteg cikk született annak társadalmi...
A Médiatanács múlt héten tette közzé a Class FM helyébe lépő országos kereskedelmi rádió pályázati felhívásának tervezetét. A tervezet alapján...
Az állami hírműsorok aktuális elemzéséről szóló bejegyzésünket folytatva ezúttal a torz hírszelekció és a kormányzati kommunikációt kiszolgáló hírszerkesztés technikáját mutatjuk...
Sorozatunkban azt vizsgáljuk, hogy az állami televízió hírszolgáltatása megfelel-e a törvényileg előírt kiegyensúlyozott, felelős, pontos és tárgyilagos tájékoztatás követelményének. Változást...
Jelenleg zajlik az Európai Unió audiovizuális médiaszolgálatási irányelvének módosítása. A Mérték a folyamat több pontján részt vett a felülvizsgálatban. Ideje...
Tudta? Hírek helyett riogatást kap az állami híradóból Legújabb szúrópróbánk során, a július 27-én közzétett este 6 órai 26 perces...
A TV2 szerda esti hírműsora nem zárta ki azt a lehetőséget, hogy Angela Merkel és Theresa May az illuminátus rend tagjai....
A Mérték Médiaelemző Műhely megbízásából és szakmai koordinációja mellett a Publicus Intézet munkatársai kvalitatív kutatás keretében 10 interjút készítettek olyan...
Az European Journalism Observatory (EJO) a brit népszavazást követően széles körű kutatást kezdeményezett a Brexit sajtóvisszhangjáról. Az uniós és unión...
Az állami média hírszerkesztési gyakorlatában számos manipulációs technika tetten érhető, a kifinomult, szintre észrevétlen befolyásolástól, a nyílt propagandáig. Elkészült a...
Magyarországon következmények nélkül lehet társadalmi célú kampánynak álcázott kormányzati propagandát folytatni: sem a médiahatóság, sem az ügyészség nem talál ebben...
Az állami média hírszerkesztési gyakorlata a közösségi identitást, a társadalmi kohéziót nem közös értékek mentén, hanem valami ellenében próbálja erősíteni,...
A médiatörvény tiltja a választási kampányidőszakon kívül a politikai reklámot a rádiókban és a televíziókban. A Médiahatóság láthatóan nem lép...
Néhány nappal ezelőtt kiderült, hogy a TV2 újabb csatornákat indít, a cégcsoport a jelenlegi négy helyett tucatnyi csatornát fog működtetni....
A közmédia hírműsorából hiányzott a távolságtartás a kormányüzenetektől, és annak szándéka sem látszott, hogy az információkat feldolgozva, több nézőpontból, sokoldalúan,...
A Mérték idén is összeállította éves jelentését a lágy cenzúra jelenségéről. A médiarendszer szerkezetének, a médiapiac folyamatainak politikai-hatalmi célú manipulációja...