Közvéleménygyártás a híradókban
Közvéleménygyártás a híradókban A DRI (Democracy Reporting International) és a Mérték együttműködésének eredményeként tartalomelemzés módszerével vizsgáltuk a menekültügy/népszavazás témakörének bemutatását...
Közvéleménygyártás a híradókban A DRI (Democracy Reporting International) és a Mérték együttműködésének eredményeként tartalomelemzés módszerével vizsgáltuk a menekültügy/népszavazás témakörének bemutatását...
Régóta terjed, hogy Mészáros Lőrinc, a miniszterelnök barátja az ország egyik legnagyobb médiavállalatának tulajdonosa lesz, mert megvásárolja a Mediaworks kiadót....
Nem kérdés, hogy a magyar közéletet a népszavazási kampány uralta az elmúlt időszakban, már most rengeteg cikk született annak társadalmi...
A Médiatanács múlt héten tette közzé a Class FM helyébe lépő országos kereskedelmi rádió pályázati felhívásának tervezetét. A tervezet alapján...
Az állami hírműsorok aktuális elemzéséről szóló bejegyzésünket folytatva ezúttal a torz hírszelekció és a kormányzati kommunikációt kiszolgáló hírszerkesztés technikáját mutatjuk...
Sorozatunkban azt vizsgáljuk, hogy az állami televízió hírszolgáltatása megfelel-e a törvényileg előírt kiegyensúlyozott, felelős, pontos és tárgyilagos tájékoztatás követelményének. Változást...
Jelenleg zajlik az Európai Unió audiovizuális médiaszolgálatási irányelvének módosítása. A Mérték a folyamat több pontján részt vett a felülvizsgálatban. Ideje...
Tudta? Hírek helyett riogatást kap az állami híradóból Legújabb szúrópróbánk során, a július 27-én közzétett este 6 órai 26 perces...
A TV2 szerda esti hírműsora nem zárta ki azt a lehetőséget, hogy Angela Merkel és Theresa May az illuminátus rend tagjai....
A Mérték Médiaelemző Műhely megbízásából és szakmai koordinációja mellett a Publicus Intézet munkatársai kvalitatív kutatás keretében 10 interjút készítettek olyan...
Az European Journalism Observatory (EJO) a brit népszavazást követően széles körű kutatást kezdeményezett a Brexit sajtóvisszhangjáról. Az uniós és unión...
Az állami média hírszerkesztési gyakorlatában számos manipulációs technika tetten érhető, a kifinomult, szintre észrevétlen befolyásolástól, a nyílt propagandáig. Elkészült a...
Magyarországon következmények nélkül lehet társadalmi célú kampánynak álcázott kormányzati propagandát folytatni: sem a médiahatóság, sem az ügyészség nem talál ebben...
Az állami média hírszerkesztési gyakorlata a közösségi identitást, a társadalmi kohéziót nem közös értékek mentén, hanem valami ellenében próbálja erősíteni,...
A médiatörvény tiltja a választási kampányidőszakon kívül a politikai reklámot a rádiókban és a televíziókban. A Médiahatóság láthatóan nem lép...
Néhány nappal ezelőtt kiderült, hogy a TV2 újabb csatornákat indít, a cégcsoport a jelenlegi négy helyett tucatnyi csatornát fog működtetni....
A közmédia hírműsorából hiányzott a távolságtartás a kormányüzenetektől, és annak szándéka sem látszott, hogy az információkat feldolgozva, több nézőpontból, sokoldalúan,...
A Mérték idén is összeállította éves jelentését a lágy cenzúra jelenségéről. A médiarendszer szerkezetének, a médiapiac folyamatainak politikai-hatalmi célú manipulációja...
Az aktuális parlamenti kitiltások mögött a sajtó szerepének és működésének alapkérdései húzódnak. Az újságírók parlamenti munkájának korlátozását lehetővé tevő szabályok...
Nyilvánosságra került a Magyar Nemzeti Bank alapítványainak támogatási listája. Sokan kaptak sok pénzt, és ebben a korrupciós történetben a média...